Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Lite pyssel i dag

Av Ulla-Britt - 13 november 2009 16:14

I dag har jag pysslat lite med att koka vinbärssylt.

Jag tittade i frysen och såg att det var en ganska stor påse där med vinbär och då tyckte jag att det var bra att göra i ordning den nu så jag får plats med lite annat där.

Sylten blev väldigt fin och den ska jag ha till filen för det är så gott och nyttigt.

Jag tror jag blev lite inspirerad när jag tittade på efter tio.

Dom gjorde så härliga vitamin drinkar som man skulle dricka före frukost .

I en av dom var det granat äpple och ingfära och lite annat som såg så gott ut.

Titta här så får ni se http://recept.nu/1.303375/anna_skipper/kalla_drycker_smoothies/frukt_bar/vintervital_med_granatapple


Jag har läst färdigt boken av Michael Nyqvist och det är en varm bok som berör.

När skådespelaren Michael Nyqvist får en dotter inser han, som det står i ”När barnet lagt sig”, att hon är den första biologiska släkting han har träffat. I denna memoarbok berättar Nyqvist vad som har format honom, hur det gick till när han fick veta att han var adopterad, och om sökandet – ett veritabelt detektivarbete – efter föräldrarna

Lättläst och spännande  med stor text i boken.

Trevli helg mina vänner kram     


 
 
Berit

Berit

13 november 2009 19:54

Hej Ulla-Britt!
Så gott och nyttigt med vinbärssylt. Skall kolla länken du hade. Gillar smoothies och har en blender, men ibland är man ju bara lite lat:-).
Boken om Mikael Nyqvist låter som en intressant bok, kanske något man kan önska sig i julklapp.
Här är det kallt, regnigt och blåsigt idag och brasan är tänd ikväll. Skönt att vara inne och mysa.
Ha det gott i helgen!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
margit

margit

13 november 2009 22:46

Ja det är många som pratar om Mikael N s bok. Jag tycker han är en så bra skådespelare! Minns när jag läste boje "GRABBEN I GRAVEN BREDVID" och när vi då var några som såg filmen..och då var det ju Mikael N som spelade...han är så speciell , tycker jag.
Så du kokar sylt du. Vi plockade ocks svartvinbär,har påsar i frysen. :eningen att vi skulle ta fram lite i taget och ta till filen... men det har inte blivit så...
Kram!

http://margitholm.blogg.se

 
Sylvia

Sylvia

15 november 2009 14:03

Hejsan Ulla-Britt!
Det låter gott och nyttigt med vinbärssylt. Säkert jättegott till filen. Granatäpple provade jag för ett tag sedan...men huggarn så surt det var. Kollade länken och där fanns det fina tips och recept om just granatäpple och det är ju en frukt som tydligen hjälper mot mycket. Det måste jag prova.
Michael Nyqvist gillar jag och är också en duktig skådis, Så nu blir man ju nyfiken på hans memoarer. Ett bra julklappstips!
Önskar dig en fin söndag!
kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
margit

margit

15 november 2009 14:54

Hej Ulla-Britt! Tack för din Blogghälsning!! Blommor ja...i "min övernattningslägenhet" som jag kallar det..26,5 kvadratmeter...är det fönster hela kortsidan..där bilderna är ifrån..är ju relativt lättskötta blommor jag har där...FREDSKALLA..dom kan man ju "glömma" och dom "slokat ihop" men bara man vattnar ordentligt så reser dom upp sig igen..och Orchideerna..dom kan man , när blommorna "dött bort/innan det kommer NYA,RIKTIGA.... så fick jag tipset av en väninna..kan man köpa konstgjorda/plast och sätt ner i krukan..Annars så vill man nästa kasta bort dom när DOM ÄR I PERIODEN UTAN BLOMMOR...men när man då sätter dit konstgjora..så ser det ut som "riktiga", både inifrån och utifrån...
I sommar så hade jag besök av en väninna frå Linköping och när vi då tittade på blommorna så såg hon plötsligt att det var en stängel med RIKTIGA blommor också som kommit och då stod i blom..och dom är i blom..FORTFARANDE...
Brännsåret...börjar torka/läka. När jag jobbar så täcker jag det med förband som inte kan släppa in "nån skit"...så att jag förhindrar en infektion..ont men läker..
Kram till dej!

http://margitholm.blogg.se

 
Annette

Annette

16 november 2009 11:48

Hejsan Ulla-Britt.
Så mysigt med hemkokt sylt, jag tycker om just vinbär, speciellt svarta, så jag kan tänka mig att det blev gott.

Men läskigt med din hudförändring, hoppas verkligen det "bara" är en åldersförändring, såna har jag fått också, de är ofarliga, det har läkaren lovat. Måste ju tro på det.

Varm kram,
Annette

http://tankarihaga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards