Alla inlägg under maj 2009

Av Ulla-Britt - 23 maj 2009 12:56

Här kommer lite flera kort pelargonerna som det ser ut nu.

Det är lite pollen på en del av blommorna men jag hoppas det regnar bort nu.Lilla salladslådan står en bit i från oss men det är bara en granne förbi så det är nära.Det är en fri yta där och där har jag placerat lådan.

Det är ingen som utnyttjat den platsen så jag tycker det passar bra där.

Må så gott mina vänner

trevlig helg önskar jag er Kram U-B



Av Ulla-Britt - 23 maj 2009 12:16

Hejsan vänner,nu är det dags att sätta sig en stund vid datorn.

I dag har vi fått 6 millimeter regn hittills och det är jag väldigt glad för.

Det behövdes verkligen nu för annars hade jag fått vattna.

Jag har nu satt grönsakerna också vid koloniloten så nu är det klart där.

nu är det bara att vänta och se om det växer något.Ogräset är väl det som kommer först men det hör ju till.

jag lägger in några bilder så får ni se hur det ser ut just nu här hemma



Av Ulla-Britt - 16 maj 2009 12:58

Hejsan nu ska jag äntligen skriva några rader igen.

Jag har haft fullt upp med min mamma för hon har fått bensår igen.

Så jag har varit tre gånger i veckan men nu har jag äntligen fått någon från distriksvården som har tagit över.Det är ganska skönt för nu handlar jag bara åt henne just nu.Jag tycker det räcker med det för jag måste ju försöka ta hand om mig själv också.

Jag går på vattengympaträning en gång i veckan i en varmvattenbassäng.

Det är väldigt skönt för jag får göra programmet själv så det blir lugnt beroende hur jag mår gång från gång.

Det är ganska mycket rörelser så det tar 45 minuter och sedan brukar jag gå till en bubbelpolen i 15 minuter.

Det är synd att jag har så pass långt dit så det tar en timme fram och tillbaka när jag cyklar.

När jag har träningsdag orkar jag inget annat så jag försöker bara att vila resten av dagen.

Lite annat roligt har också hänt jag har varit på min kollonilott och satt potatis det gjorde jag den 8:e maj.

Efter helgen har dom lovat bättre och varmare väder så då ska jag sätta lite grönsaker på lilla lotten.

Jag har även en liten pallkrage här hemma och i den har jag satt persilja ,dill och sallad och det tittar redan upp.Det är så skoj att gå där och glutta om det växer något.Snart kan jag nog knäppa något kort så ni får se.

Pellisarna växer men jag satt nog ut några lite för tidigt för dom stannade av i växten men jag såg just i dag att dom röda börjar få knopp igen.

Här är det lite mulet väder just nu men temperaturen har ökat upp till 16 grader och det blåser mindre än i går.

Må så gott vänner


Ovido - Quiz & Flashcards