Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

1 Mars

Av Ulla-Britt - 1 mars 2010 12:53

Nu har vi kommit till Mars månad och då ska vi gå mot våren men här har vi jättemycket snö och mera kommer det.

Jag tror nog vi får vänta med det ett bra tag till.


Men jag är verkligen glad i dag för i går fick vi besked om att vi får odla på vår kolonilott i sommar också.

Kommunen får inte säga upp oss så så dom gjort det ska vara ett års uppsägning så nu kan vi börja planera för vår och sommar.

Jag är extra glad eftersom jag redan har höstgrävt och det underlättar jobbet nu.

Så kul att börja titta på fröpåsar igen.

Jag har satt lite persilja, basilkia och chilipeppar i krukor och nu såg jag att dom har kommit upp.

Nu ska jag sätta paprika i krukor också,det är bara att ta frön av dom man köper i affären det gjorde jag i fjol med bra resultat.

Dom tar lite tid att växa till sig så man får ha dom på fönsterbrädan tills dom är stora nog att sätta i landet.

Nu börjar det klia i mina fingrar för sådd och plantering.


Ha en bra dag mina vänner kram    



 
 
Anita

Anita

1 mars 2010 20:50

Hej vännen!
Åh, vad härligt att ni får använda kolonilotterna i år också. Och du inspirerar mej att så lite grann. Ska fundera på vad jag vill ha.
Vi får inte misströsta. Det kommer en vår, frågan är bara när.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

1 mars 2010 21:21

Men så roligt att höra att ni får behålla er kolonilott ännu ett år. Det måste kännas jättekul. Jag ska försöka att sätta paprikafrön som du skriver. Får se om det blir något.
Nu är det fart på vinter igen med kyla och halka på vägarna. Vi får säkert vänta länge på våren i år... men den kommer nog :-)
Ha det så gott!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Karin

Karin

6 mars 2010 22:30

Så roligt att ni får behålla odlingslotterna!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Skapa flashcards