Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Nu är det fredag igen

Av Ulla-Britt - 19 mars 2010 11:22

Här går tiden fort för jag har haft min dotter och barnbarn som sovit över i två dagar nu.

Vi passade på att pyssla lite påskkycklingar.

Här är några alster som jag gjort för att hänga i påskriset eller stå på bortet.


 

Dom är stickade i lite olika garner.

Mönstret finns på Drops


KYCKLING: Kroppen stickas runt på strumpst.
Lägg upp 9 m på strumpst 3 med 1 tråd natur Alpaca och 1 tråd Kid-Silk.
Sticka så här:
varv 1: Räta
varv 2: * 1 omslag, 1 rm *, upprepa *-* = 18 m.
varv 3 och 4: Räta – SE STICKTIPS!
varv 5: * 1 omslag, 1 rm *, upprepa *-* = 36 m.
varv 6 och 7: Räta
varv 8: * 1 omslag, 2 rm *, upprepa *-* = 54 m.
varv 9 t.o.m 11: Räta
varv 12: * 9 rm, 1 omslag *, upprepa *-* = 60 m.
varv 13 t.o.m 20: Räta
Snörp ihop kulan längs uppläggningskanten och fäst tråden på insidan.
varv 21: * 8 rm, 2 rm tills *, upprepa *-* = 54 m.
varv 22 t.o.m 24: Räta
varv 25: * 1 rm, 2 rm tills *, upprepa *-* = 36 m.
varv 26 och 27: Räta.
varv 28: Alla m stickas ihop 2 och 2 = 18 m.
varv 29 och 30: Räta.
varv 31: Alla m stickas ihop 2 och 2 = 9 m.
varv 32: Räta.
Klipp trådarna så det är ca 1 meter kvar till att virka ögla med. Drag trådarna genom de resterande m. Fyll kulan med vadd innan trådarna stramas och det snörps ihop.

Lycka till om ni provar för nu ska jag göra flera kycklingar.

Trevlig helg önskar   

 
 
Christina

Christina

19 mars 2010 11:59

Hej Ulla-Britt
Tuttinutt så gulligt. Inget för mig att pröva med mina fingrar. Så smått så smått 9 maskor ojoj.
Trevlig helg
Kram Christina

http://www.cke.se/scrap/blogg.htm

 
annie och nuffekillarna

annie och nuffekillarna

19 mars 2010 15:53

så fina så duktiga ni är..så kul ni har ihop..men nänä rundstickor kan ajg inet stcika på å det var då minsta antalet maskor för min del ,9 jaha så du ger dej på facebokk du oxå..var inget för mej ..men hoppas du inet slutar här skulle va väldigt tråkigt.. ha en fin fredag å helg må så gott kramiz annie

http://raberg.se

 
Sylvia

Sylvia

19 mars 2010 18:54

Men så gulligt påskpynt ni gjort tillsammans och det måste barnen tycka vara jättekul. Lite pyssligt är det förstås kan jag se av stickbeskrivningen.
Jag har köpt påskris idag men det får nog bli de gamla vanliga påskpyntet i riset.
Nu börjar det kännas att våren är på väg.
Önskar en fin helg!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Berit

Berit

20 mars 2010 15:12

Hej Ulla-Britt!

Så mysigt med dotter och barnbarn och så duktig du är med ditt påskpynt!
William och jag pyntade påskriset här igår med diverse små söta ägg och det flyttade om ganska många gånger i riset kan jag säga:-)).
Idag har vi vårväder här och tänk snart är all snö borta, underbart!
Ha en underbar helg!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
Bente

Bente

26 mars 2010 15:50

Så fine påskefigurer!
Jeg ønsker deg en fin helg, og en riktig god påske!
Klem fra Bente

http://www.flikkern.no/Benteshjemmeside.htm

 
BeritBerit

BeritBerit

1 april 2010 20:59

Hej Ulla-Britt!
Så skönt att du har en bra ögonläkare som har koll på dig, ögongen är man ju så rädd om.
Så duktig du är på att sticka och jag tror att din docka blir verkligen uppskattad.

Jag önskar dig en Glad och Härlig Påsk!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards