Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Vinterväder

Av Ulla-Britt - 27 januari 2010 13:53

I dag har vi riktigt vinterväder och nu snöar det igen.

Jag måste bara visa lite bilder från promenaden.

Nu är det verkligen vackert ute.


  Det är mycket snö här och många vackra fåglar finns det   En bit ifrån är promenadväg och där brukar jag promenera   Träden är verkligen fina nu.   Hoppas det får vara så här ett tag till

En backe för pulka åkning men inga barn ute just nu.


Jag är hemma igen och nu håller jag på med dom senaste sockorna och har bara lite garn kvar kanske räcker det till ett par till eller två

  

  Jag ska ge bort dom flesta av dom här så det är lite olika storlekar på dom.

Nu känner jag mig riktigt nöjd med stickning på ett tag.

Ha en bra dag kram U-B


 
 
Sylvia

Sylvia

28 januari 2010 12:05

Vilken vinter vi har! Har inte sett så mycket snö på många år. Så vackra vinterbilder du tagit. Flitig är du verkligen med stickningen. Så mysigt med de goa sockorna i flera storlekar och det blir fina presenter till barnbarnen.
Ha det gott!
kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Berit

Berit

28 januari 2010 18:02

Hej Ulla-Britt!

Så vackra vinterbilder, men jisses vilken vinter vi har i år. Har varit med mamma till ögonläkaren idag och det är ett under att vi klarade det. Mamma var livrädd och jag fick verka lite modig:-). Det var rena isgatan på vissa ställen. Allt gick väl iaf och mamma kom hem.

Så fina sockar du stickat, jag blir alldeles salig av bilden. Har funderat på att ta upp stickningen igen, men tiden räcker inte riktigt till för mig just nu.

Ha en go helg!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
Christina

Christina

28 januari 2010 21:57

Hej Ulla-Britt
Flitig som en myra med din stickning har gett färggrannt resultat. Säkert blir mottagarna lyckliga över de värmande sockarna. Kul.
Snö och snö och mera snö är vad vi har här också. Satte ner tumstocken idag och den sjönk ner till 40 cm och då är jag osäker om jag var i botten. Ser ut som bomull, sockervadd eller kanske en vitklädd brud, mycket vackert. Fina bilder du visar på härligheten.
Må så gott och jag håller tummarna för att du blir bättre.
Kram Christina

http://www.cke.se/scrap/blogg.htm

 
annie och nuffekillarna

annie och nuffekillarna

29 januari 2010 13:11

jisses du är ju en ritig stickmaskin du u-b så mååånga å så fiiiina .. så superglad de ska bli som får så varma å gosiga sockar av dej.. förstår om du ska vila dej lite nu ifrån det det tar på nakce å axlar även om arbetet inte väger så mycket.. men ja jag ligger verkligen i lä när det gäller å sticka färdigt sockar det ser jag nu .. jag trodd e jag var snabb men du är då som blixten.. *s*

Jooo det är vackert verkligen ute nu.. träder är helt underbara som du fotat.. men nänä jag vill inte ha det kvar så länge till vill ha vår å blommor å absolut inte den här kylan jag fryser som 17 näääää vill ha mer värme är så trött på vintern.. men fina foton är det å man njuter å sitta innne å se på dom :D

önskar dej en mysig fin njutbar helg må så gott.. kramar i mängder från annie å nuffekillarna ps.. (snobben blev opererad så jag tar lite längre paus tror jag..)ds

http://raberg.se

 
Karin

Karin

30 januari 2010 00:19

Vilka underbara bilder! Ja, träd är vackra i vinterskrud.
Hoppas att mottagarna av sockorna, uppskattar ditt fina arbete.
Kram och en fin helg!
Karin

http://pixelmojan.se

 
Bente

Bente

30 januari 2010 20:21

Så vakre vinterbilder du har tatt!
Og så mange fine sokker! Du er dyktig!
Ønsker deg en fin helg.

Klem fra Bente

http://www.flikkern.no/Benteshjemmeside.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards