Alla inlägg under mars 2008

Av Ulla-Britt - 29 mars 2008 14:00

I dag har vi fått lite varmare igen det är sju grader just nu.

Vi tog en promenad i vår omgivning och det var mysigt, man hörde fåglarna kvittra av glädje.Jag tror faktiskt dom gillar att det blir varmare igen.

Tittade i rabatterna och det verkar som det avstannade lite med växandet när vi fick snö emellan.

Men nu är snön smält och jag tror nog våren är på väg.

I morgon har dom lovat varmare ändå upp till 13-14 grader.

Kanske man kan fika ute på altanen då vi får hoppas på det.

Om värmen kommer nu är det dags att städa altanen och göra fint och det ser jag verkligen fram emot.

Trevlig lördag mina vänner

Av Ulla-Britt - 21 mars 2008 15:53

Hejsan vänner!

Här har det inte blivit så mycket skrivet på ett tag.

Jag har hjälpt mamma en del och nu har vi firat hennes 85 årsdag färdigt.

Ganska skönt att det är över.

Nu har jag ägnat mig åt mitt eget och i kväll ska vi ta det lugnt och äta lite god mat för oss själva.

I morgon kommmer barn och barnbarn och då blir det lite festligt.

Det är alltid trevligt med dom nära och kära.

Påskdagen  är vi bjudna bort till en bror så då får man träffa sina syskon och vi har alltid mycket att prata om.Det ska bli kul att slippa laga maten då och bara få njuta av den och god samvaro.

Trevlig Påsk önskar jag mina vänner kram U-B

Av Ulla-Britt - 6 mars 2008 19:01

I dag har  jag sett årets första nyckelpiga.

Den satt på plattorna utanför min dörr där solen sken och det var varmt.

Jag gick på promenad i går och då såg jag massor med tussilago på en slänt.

Så nu tror jag att våren verkligen är på väg.

I min rabatt har lökarna kommit upp en bit så jag är lite orolig att dom ska frysa om det blir för kallt.

Är det någon som vet hur mycket kyla tulpaner och narsisser tål.

Jag har inte lagt över någon duk fast vi haft 5 grader kallt två nätter så jag hoppas att dom klarar sig ändå.


I morgon ska jag försöka ta en promenad igen och då ska jag ta kameran med mig i fall jag ser något fint och vårligt.

Ha det så gott vänner.


Av Ulla-Britt - 2 mars 2008 17:45

 I dag satt jag och tittade på Vasaloppet och det var det väl många som gjorde. Vad duktiga dom var trots att det var svårt att valla rätt.

Min son var med och åkte och han åkte på 7 tim 13 min det var bra gjort.

Eliten åkte  på tre timmar snabbare tid så han är väl nöjd med resultatet hoppas jag.


Jag tog en promenad med stavarna igen för att se om det skulle gå bra med axlarna nu.Jag har vilat från stavarna ett tag bara tagit vanlig promenad.

Det kändes ganska härligt igen för man får bra balans och går fortare med stavar så jag hoppas jag inte får bakslag på det här nu.


Jag har inte skrivit så mycket heller här dom sista veckorna och det beror på att jag varit lite krasslig.Men nu var det faktiskt någon som undrade efter mig och då fick jag lite lust att skriva igen.

Må så gott mina vänner kram


Ovido - Quiz & Flashcards