Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Ulla-Britt - 20 januari 2010 12:54

I dag har blivit en dag med massa telefonsamtal.

Jag har fortfarande besvär med ögonen så jag skulle ringa någon ögonläkare nu tänkte jag.Men det var inte så lätt för först var det bara upptaget och sedan när jag kom fram så var det bara telefonsvararen som talade om att det inte fanns några tider kvar.Så nu är det bara att försöka i morgon igen.


Sedan ringde en skörterska som går hem till mamma och lägger om såret.

Hon heter Malin och jag har inte träffat henne men det kanske jag gör i morgon.

Jag var tacksam att äntligen bli uppringd av någon av tjejerna som går hem till henne.Nu var det så att dom ska sätta in penicillin för såret vill inte läka som det ska.Jag har frågat om de så många gånger och då har dom sagt att det inte behövs men nu ska dom prova det i alla fall.

Jag ska hämta medicin i morgon på apoteket då ska den finnas där.

Nu happas jag äntligen att det ska vända för dom har hållit på sedan maj förra året.Det skulle ja vara bra om mamma kan få bli bättre till sommaren.


Nästa telefonsamtal blev till hudkliniken för min läkare skickade remiss  dit i slutet av året och jag fick bekräftelse att dom mottagit remissen den 6 november och sedan skulle jag bli kallad inom 3 månader.

Eftersom jag fortfarande inte blivit kallad var jag nu tvungen att ringa så dom inte glömmer bort mig.

Jag pratade med en dam som skulle framföra ärendet och så skulle dom ringa mig

i morgon hoppas jag.

Jag tycker det har blivit så trassligt så fort man ska till doktor och det är inte så lätt att få tid heller.

Man måste vässa sina armbågar annars händer inte något alls.


I kväll ska jag på styrelsemötet för jag är sekreterare där och då ska vi prata om vår framtid med kollonilotterna.

Jag tror nog att vi inte har så mycket att säga till om mot byggherrarna dom vill nog ha det till bostadområde nu.

Jag återkommer med det sedan.

Kram   



Ovido - Quiz & Flashcards