Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Ulla-Britt - 5 januari 2010 14:10

Hejsan alla vänner nu är jag tillbaka.

När jag vaknade på nyårsdagen hade jag fått en svår förkylning.

Näsan rann och jag nös till en början sen övergick det till kraftig förkylning mina ögon var alldeles röda och det sved och gjorde ont.

Det var bara att ta det lugnt och försöka vila sig.


2 januari var jag bjuden på en syskon träff men jag kunde inte följa med på den.

Nu sved det ännu värre i ögonen och jag tog fram ett ögonvatten som skulle vara för trötta ögon som jag provade.


3 januari  fick min syster åka till apoteket åt mig och höra vad jag skulle prova mot min värk i ögonen.

Nu fick jag hem ögondroppar som man ska skölja ögonen med först och sedan ska man lägga en sträng av en salva som heter Noviform.

Gissa om det sved för jag hade fått infektion i båda ögonen.

Håkan fick hjälpa mig för det är svårt på sig själv.När man har fått salvan i ögonen lägger den sig som en dimma så man ser suddigt en bra stund.


4 januari samma prosedur igen.


I dag när jag vaknade kände jag mig lite bättre men måste säkert hålla på lite till med sköljning och salvan.

Jag hade tänkt att gå på rea för det är ju det nu i dom flesta affärer.

Men jag får vänta någon dag till för jag vågar inte gå ut i kylan  med dom ömtåliga ögonen.

Men i dag har jag fortsatt att sticka  på ett par raggsockor som inte var klara.

Jag har hunnit med att göra 8 par nu och det är ganska roligt.

Dom här som jag har kvar ska Håkan Oskar och Lovisa få.

Lovisa fick ett par på julafton och hon ville genast ha ett par till som var lite större så nu hoppas jag dom blir bra.


  Det här är Oskars strumpor i närbild 

Håkans mörkblå och lovisas ljusblå

Ha en bra fortsättning på nya året mina vänner.

Kram Ulla-Britt 



Ovido - Quiz & Flashcards