Direktlänk till inlägg 2 december 2007

Första advent

Av Ulla-Britt - 2 december 2007 19:59

I dag vaknar jag och tänder alla fina julstjärnor och adventsljusstakar.

Det är det mysigaste med första advent.

Man tar sitt morgon fika och njuter av härligheten och TVen stund.


Jag har börjat tvätta  lite som vi ska ha med på resan som börjar nalka sig.

Nu tittar vi på internet hur det ser ut och vilka matställen som finns just där vi ska bo.Jag vet redan väldigt mycket och det känns skönt.

En utflykt tror jag vi ska göra med buss någon gång under veckan.

Jag börjar känna lite pirr redan när man ser allt vackert som finns där.

Marocko blir nytt resmål för oss båda.

Må så gott mina vänner kram från Ulla-Britt



 
 
Ruth

Ruth

3 december 2007 00:20

Tittar in här innan sovdax som min kropp längtar efter. Förstår att du längtar bort från den mörka och trista årstiden. Advent lyser upp lite med alla fina ljus både ute och inne. Hoppas denna dag blev en fin dag.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

3 december 2007 19:19

For en koselig blogg du har! Er innom forskjellige blogger og ser hva som finnes. Håper du får en flott tur til Marokko, og at de verste smertene dine holder seg borte når du nyter solen og varmen. Ha en fortsatt fin advent, forresten .

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

10 december 2007 16:08

Så spännande med en resa till Marocko, har själv aldrig varit där men skulle gärna vilja dit! Kanske det kommer en rapport om resan senare, hoppas Lena

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

11 december 2007 00:04

Hej vännen!
Bara jag som tittar till dej.
Vad härlgt att förbereda för resa. Jag är avundsjuk ska du veta.
Ha det gott och var rädd om dej.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

20 december 2007 11:41

Hejsan Ulla-Britt!
Förstår att ni är på resande fot men vill bara titta in och önska en riktigt God Jul o Gott Nytt År till dig och din familj.Hoppas resan blev precis som ni önskade.
Kram Sylvia

http://syllun.bloggagratis

 
Ruth

Ruth

23 december 2007 12:23

Önskar dig en riktig mysig jul, dopp i grytan fick jag i går (nytt för mig, tjaa ingen höjdare.)
Julkramar till dig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

24 december 2007 11:24

Hej Ulla-Britt, jag tittar in här som hastigast på julafton för att önska dig och de dina en riktigt God Jul!

Kramar från Lena

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

24 december 2007 14:16

En riktig god jul ösnkas dej och familjen kram från Annie

http://benzann.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards