Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Ulla-Britt - 9 januari 2009 12:11

Ja det blev en liten tur till till blomsterlandet i går kväll.

Det fanns mycket fint att välja på men det jag tänkt mej var slut.

Men jag köpte lite blommor till mitt köksfönster för jag ska städa ut julen efter helgen och då känns det kul med något nytt.

Det blev 2 små fredsgrönska som tillhör peperomia släktet.

Jag fick en liten gratis folder som jag kan läsa i och blev väldigt glatt överraskad för jag har redan en sådan tidigare och det visste jag inte.

Man kan samla på dom om man vill.Dom har mycket fina och glansiga blad och verkar vara tåliga så det passar mig.

En liten Kristi törnekrona och 2 våreld sedan var jag nöjd.

Dom hade redan fått in fröpöpåsar så jag köpte min första för i år.

Jag ska prova att så bladselleri och dom ska förkultiveras i mini drivhus så det ska jag prova på.

Jag var sugen på tulpaner men väntar ett litet tag med det.


Nu ska jag snart ta mig en liten cykeltur till OBS vid Gränby Centrum.

Jag kände bara att det var dags att klippa håret och dom har frisör där.

Nu får jag hoppas dom är bra så jag blir nöjd.

Trevlig helg kram U-B



Ovido - Quiz & Flashcards