Alla inlägg den 1 april 2010

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07

Här går det undan det är redan 1 april.

Mycket har hänt sedan jag sist skrev

Nu har jag varit till ögonläkaren.

Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smörja ögonen igen samma salva och droppar som tidigare.Sedan skulle hon titta på ögonbottnarna och då fick jag droppar som skulle vidga pupillen så jag fick sitta ut en stund.

När jag kom in igen sa hon att hon kunde se att jag hade en blodpropp i höger öga.

Hon fotograferade båda mina ögon och sedan visade hon mig hur det såg ut när det var uppförstorat och jag såg tydligt att det var skillnad på ögonen.

Det syndes att blodet flöt lite som i en sträng men det var inget jag kunde göra något åt .Om jag har tur så kan det torka ut av sig själv.

Så jag fick ny tid om tre månader för hon vill ha det under uppsikt.

Hon kollade lite på min syn men sa att det var ingen ide´att jag skaffar nya glasögon just nu i fall det tillstöter något med blöningen.

Jag får vänta tills jag har besökt henne om tre månader.

Just nu får jag ta droppar fem gånger om dagen tills det lugnar ner sig.


Jag har pysslat en hel del och det blev en liten docka till min systers barnbarn hon ska få den i påsk.


  

Jag hade inte något mönster så jag har stickat själva dockan och så virkade jag kläderna den blev väl kul?

Hanna som ska få den har nyligen fyllt ett år så jag tror det blir bra.



  


Glad påsk önskar jag er alla.

Den som vill ta kortet få ta det till sin sida

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards