Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Ulla-Britt - 22 februari 2010 10:55

 I dag är det sportlovsvecka här i Uppsala.

Vi har väldigt kallt just nu är det -21  och väldigt bitande kyla.

Jag har redan varit på en promenad till närmaste affär för att köpa havrevälling till min systers barbarn som är sjuk och min syster blev plötsligt barnvakt.

Jag var tvungen att gå hem en stund på grund av kylan.


Senare ska jag till OBS och handla för jag ska också ha mina barnbarn här och det är bäst att handla lite eftersom det är så kallt just nu.

I går var också kallt så Håkans bil tog sig lagom hem till parkeringen och nu står den där.I dag var han tvungen att åka buss till jobbet.

Jag ska köpa ett busskort  för 15 dagar till honom i dag för det finns på OBS .

Vi vet ju inte vad det är för fel på bilen ännu så han får åka buss nu.

Han ska kolla om man kan få bärgning på försäkringen för den måste ju till någon bilfirma nu för att hitta felet på den.

Fy så krångligt det blev på grund av kylan.


När man tittar ut ser det så härligt ut för nu är solen framme men jag vet ju hur kallt det är ännu.

Nu hoppas jag på lite varmare för annars kan man ju inte vara ute så lång stund.

Oskar ock Lovisa längtar väl att gå till snögrottan som vi gjorde sist dom var här.

Vilken tur att jag stickat extra sockor och vantar nu till dom för det behövs säkert.


Ha en bra dag kram     









Ovido - Quiz & Flashcards