Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Redan fredagkväll

Av Ulla-Britt - 22 januari 2010 17:44

Oj vad den här veckan har gått fort.

Dom har ringt upp mig från hud och meddelat att jag skulle få förtur och då frågade jag vilken dag jag skulle få komma.

Då säger hon att det blir antagligen i början på mars men det är väl ingen förtur sa jag då blir det ju 4 månader och garantitiden är 3 månader.

Men hon envisades att det var så långa köer så det fanns dom som fick vänta ännu längre än mig.

Undrar vad som hänt om jag inte ringt hade dom glömt bort mig då?


Någon ögonläkare har jag inte kommit fram till men nu väntar jag och ser om jag blir bättre över helgen eller så får jag försöka på nytt på måndag.


Ja nu har vi fått besked att vi är uppsagda från kolonilotterna till den 25 maj.

Alltså får vi inte sätta något mera på det stället.

Lie dumt av kommunen att dom inte meddelade det innan hösten för vi jobbade och höstgrävde helt i onödan.

Nu bestämde vi i styrelsen att 2 man ska gå till kommunen och höra om vi kan få något annat ställe att vara på.

Vi har förslag på mark som finns lite längre bort men då måste det plöjas upp och det är massa saker som måste göras.

Jag tvivlar på att det kommer att hinnas med till det är dags  med planteringar och frösådd.

För min del är det inte så farligt för jag har inga buskar som många andra har och inga hallon heller.Perennerna är bara några få så jag kan ta hem mina till altanen.

Men jag tycker synd om dom som har massa buskar som måste grävas bort och dom behöver ju någon annan stans att sätta dom på.

Nu får vi vänta  till vi får besked av kommunen.

Årsmöte har vi bestämt till slutet av mars så till dess måste vi väl få besked.

Jag har skrivit ett meddelande till alla kolonilottsägare hur det ligger till just nu och så får vi göra en intressekö för dom som vill fortsätta.

Jag har inte bestämt mig jag ligger lågt så länge tills jag får veta mera om det.


Nu ska jag ta mig lite fika och vila mig för hela dagen har varit full av massa göromål.

Nu blir det lite tv tittande resten av kvällen.

Trevlig helg önskar jag er

 Kram      


 
 
Anita

Anita

22 januari 2010 18:36

Hej vännen!
Vad synd att ni inte få ha kvar kolonilotterna. Det är ju en social bra grej för många. Hoppas det löser sej med ny mark.
Ha en mysig och lugn kväll. Det kan du behöva.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Annette

Annette

23 januari 2010 12:13

Hej Ulla-Britt.
Usch så jobbigt med dina ögon och nog är det märkligt att vårdgarantin inte håller vad den lovar. Hoppas det löser sig snart.

Väldigt trist med kolonilotterna, du har ju rätt i det du säger om höstgrävningen, kommunnissarna måste ju vetat om detta ett tag, såna beslut tas ju inte över natten precis.

Varm kram,
Annette

http://annetteathome.se

 
margit

margit

23 januari 2010 22:37

Hej Karin! ja visst finns det fortfrande brister i sjukvården!! och väntetiderna...som "garanteras"...stämmer inte alltid...Önskar dig en GOD NATT och en fin söndag!!
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards