Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Julbord

Av Ulla-Britt - 12 december 2009 12:47

Veckan har gått så fort det har varit lite småpyssel.

Jag har gjort julens köttbullar klara och nu får dom ligga i frysen till julafton.

  


I går klippte jag håret ganska kort igen för jag trivs bäst med det.

I kväll ska vi på julfest genom Håkans jobb.

Vi ska till Haga slott och det ska vara väldigt fint där.Jag har inte varit där någon gång så det blir spännande.

Det ska vara mycket fint julbord har jag hört så vi blir säkert nöjda.

Kanske kommer det ett luciatåg också, det skulle vara trevligt.

Ha en bra helg kram U-B


 
 
Ingrid

Ingrid

12 december 2009 15:30

Hejsan Ulla-Britt!

Så härligt det låter med julbord. Vi var och åt det förra söndagen.
Köttbullar ska jag ännu göra, det får väl bli nu i veckan.

Tack för att du varit inne och svarat på mina julfrågor.
Ha en riktigt fin helg!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
margit

margit

12 december 2009 15:52

Hej Ulla-Britt1 tack för hälsning!! Vilken härlig bilad av de nygjorda köttbullarna!! Dom är säkert lika goda som dom ser ut...Ja nog skal jag försöka ta några bilder från LUCIAN...dom blir ju ofta mycket mörka...man kan ju inte var a så nära... men man får försöka...
Och du har då fullbohat på din dag/helg! men visst är det roligt o trevligt att vara med...
Kram till dej!!/Margit

http://margitholm.blogg .se

 
Sylvia

Sylvia

12 december 2009 18:58

Hejsan Ulla-Britt!
Åh,så fina köttbullar du gjort. Ser verkligen smarriga ut. Jag ska börja lite smått med förberedelser av julmaten på måndag.
Låter trevligt med julfest på Haga slott. Blir säkert ett härligt julbord med alla läckerheter. Ha nu en underbar kväll!
Önskar en fin Luciadag1
kramen Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
margit

margit

12 december 2009 23:56

Hej Ulla-Britt! Builder tagna från Lucian...kommer bilder under morrondagen..är nu på jobbet...
Kram/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
annie och nuffekillarna

annie och nuffekillarna

13 december 2009 17:05

så himla duktig du här å så gott det låter med julbord.. skulle gärna gå iväg å bli lite uppvaktad.. hoppas ni hade det mysigt å att maten var god.. tack goaste vännen för alla guliga ord i bloggen ang snobben... värmde i hjärtat.. nu ser vi framåt ;9 ha en udnerbar 3 advent å myisg luciadag..kram kram från oss alla

http://raberg.se

 
Berit

Berit

14 december 2009 11:36

Hej Ulla-Britt!

Så goda dina köttbullar ser ut! Våra ligger också i frysen nu:-).

Mysigt med julbord, det är alltid gott att gå bort och äta ibland.

Ha det så gott!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
Karin

Karin

14 december 2009 22:41

Hoppas att ni hade det mysigt på julbordet!
Dina köttbullar ser goda ut!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards