Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Ny vecka och måndag

Av Ulla-Britt - 23 november 2009 13:21

I dag vaknade jag med väldig värk i kroppen och det berodde på att jag skulle prova vara utan min kvällsmedicin.

Jag har ju tagit sprutan nu mot svininfluensan och jag ville se om jag kände något av den för Håkan fick ont i armen av den och känner fortfarande av den fast det gått snart 4 dagar.Jag har lite svårt att avgöra om det är den eller min vanliga kamp mot värken som spökar.

Jag har ju hållit på att sticka på min halsduk också så det kan också bidraga lite.

Man blir ganska less på att få ont så fort man försöker göra något roligt.

Men jag är i allafall glad åt att jag är klar med min halsduk här får ni ett smakprov på den.  

Här är en närbild så ni kan se färgen bättre   

Mössan och halsduken tillsammans och jag blev riktigt nöjd.


Det är ju ull i mössan och ett garn som är mera uppblandat på halsduken för det inte skulle bli för stickigt runt halsen.Garnet heter Tanja.

Halsduken är 140 cm lång och det är lagom tycker jag.

Bredden är 20 cm men den töjer sig bra då det är 2 rm och 2 aviga hela vägen.

Ha en bra måndag     



       

 
 
ingmarie

ingmarie

23 november 2009 15:16

jag kunde virka o sticka förut innan värken satte sig i min kropp, nu sitter jag mycket vid datan.
jag har en hemsida om du har lust att kika
www.ingmarie.se
Tack för besöket på min blogg
Ha en fortsatt fin måndag

http://mimmiros.blogg.se

 
Berit

Berit

23 november 2009 16:15

Hej Ulla-Britt!

Så fint din halsduk och mössa blev, nu blev jag sugen på att sticka igen:-). Tänk vad man stickade när barnen var små.Har tänkt flera gånger att göra något, men än har jag inte kommit iväg för att köpa garn.

Vi har inte fått sprutan ännu, skall bli nästa vecka sägs det, vi är ingen riskgrupp och jag är så tvehågsen till denna spruta, men skall ta den iaf.

Ha det så gott Ulla-Britt!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
Karin

Karin

24 november 2009 08:18

Hej!
Så fin halsduk blev!
Det där med att få värk, när man gör något roligt, det känner jag igen. Men ibland bara måste man.....
Bra att du har tagit din spruta, jag blir så glad för varenda person som hjälper till att få stopp på pandemin.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Ingrid

Ingrid

24 november 2009 09:02

Hejsan Ulla-Britt!
Jag hoppas att du mår bättre idag och att du inte fått några biverkningar av sprutan. Ännu har vi inte fått något besked om när det är vår tur här i Fröjel, men det kommer väl i tidningen endera dan.

Vilken fin halsduk och mössa du stickat. Jag är superkänslig för "puttigt" på halsen, så jag skulle nog inte kunna ha hemstickad halsduk. Jag tycker att allting blir så vasst.

Nu regnar det här igen och jag som trodde att det skulle bli fint väder idag :cry:

Ha det så gott!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Sylvia

Sylvia

24 november 2009 16:32

Vad skönt att du har fått din spruta och det verkar ju gott fint. Det är så olika men många blir riktigt dåliga av den.
Halsduken blev ju kanon. Så snabbt du fick den klar.
Jag har tagit den vanliga influensasprutan idag och den brukar jag inta reagera mot mer än lite öm runt sticket.
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
margit

margit

24 november 2009 20:40

Hej Ull-Britt! tack för hälsning!
Vad fin halsduken och mössan blev! Vad du är duktig med handarbete! Stickning börjar ju vara "i ropet" igen..
Kram på dej!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Anita

Anita

24 november 2009 22:47

Hej vännen!
Vad skönt att du fått ta sprutan och att du inte känner av den så nämnvärt. Nästa vecka när det min åldersgrupp som får ta den och jag ska göra det.

Vad himla fint det blev med halsduk till mössan. Nu är du redo för vinterrusk. För mej går det inte lika fort att sticka. Jag har ju så mycket annat att greja med ibland.
Ikväll har jag gjort ett vinterlandskap vid matplatsen. Ska försöka visa i bloggen imorgon.
Må så gott.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
annie

annie

29 november 2009 18:41

snygga färger på halsduk å mössa Ulla-britt kanonfint set du gjort.. själv skulle jag inte klara av å sticka mej en halsduk förstår du är möör i kroppen efter den långa du gjort.. jag fick tom ont efter ha stcikat mej en mössa så nu äre bara sockor som gäller då arbetet inte hinner bli tungt innnan man är klar.. .. lycka till med stcikningen ..kramar annie

http://raberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Skapa flashcards