Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Min nya mössa

Av Ulla-Britt - 3 november 2009 17:27

Jag fick tag på lite garn så i dag har jag roat mig med att sticka mössa.

  

Först var det lite trögt för jag hade ingen beskrivning.

Men efter tre prov visste jag hur mycket maskor jag behövde för det här garnet.

Så jag har stickat nästan hela dagen för det var så kul när jag kom igång.

Jag gjorde en liten paus och tog en timmes promenad för att vila armarna och det behövdes verkligen.

När jag kom tillbaka ringde mamma och ville att jag ska komma i morgon så då kände jag att jag ville få mössan klar i dag.

Så här blev resultatet av den.

 

Jag har ett nystan kvar på 100 gram och jag tror jag ska göra en halsduk av det.

Kanske måste jag köpa ett nystan till men det kan det vara värt.

Jag har köpt en svart jacka så det är därför jag ville ha lite färg  på garnet

Den sitter helt perfekt och jag känner mig nöjd.

Ha en bra dag kram U-B



 
 
Anita

Anita

3 november 2009 19:42

Hej vännen!
Tack, du är så gullig och ge mej beröm. Det blir jag så glad för. Och du... ska också ha behöm. Vilken fantastisk mössa du gjort. Och på en dag! Vill du skriva ut beskrivning på hur du stickat? Jag blir jättesugen. Köpte reagarn igår. :o) Och gissa vilken färg?
Håller på med handledsvärmare och halsduk. Det är så roligt att skapa.
Må så gott.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

3 november 2009 19:57

Åh,vilken härlig mössa du stickat,varma fina färger och passar jättefint till svart. Nu finns det så otroligt fina flerfärgade garner. Bara att sticka på så blir det genast mönsterstickning.
Det blir varm och gott att ha mössan på i morgon.
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Annette

Annette

5 november 2009 10:10

Mössan är ju helt ljuvlig, vilka fina färger! Du är säkert supersöt i den, idag på din dag;)
Grattiskram igen!

http://tankarihaga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Skapa flashcards