Direktlänk till inlägg 2 november 2009

November

Av Ulla-Britt - 2 november 2009 09:03

I dag har vi fått väldigt blåsigt och trist väder.

Hoppas det lugnar ner sig snart för jag ska ut på en cykeltur.

Jag ska besöka min gynekolog och hon har mottagning nere på stan.

Det ska bli ganska skönt att klara av det besöket innan den verkliga kylan kommer.

Jag har gått en gång om året den senaste tiden så jag hoppas allt är bra.


I dag stänger dom av vattnet hos oss så jag har tappat upp lite vatten att ha under dagen.

Dom ska reparera något så man vet ju inte om det blir hela dagen.

Tur att det inte händer så ofta, man är ganska botskämd med att det ska fungera som vanligt.


Jag skulle vara sugen på att köpa lite garn skulle behöva en ny mössa och kanske en halsduk.

Nu vet jag inte om dom vanliga affärerna har sådant längre.

Förr kunde man köpa på OBS men dom har tagit bort så mycket på sitt sortiment det är mest mat nu.

Lite synd tycker jag att det är nu blir man tvungen att gå till någon garnaffär.

vi får se om jag hittar något som faller mig i smaken.

Ha en bra dag

  


 
 
Annette

Annette

2 november 2009 10:42

Hej Ulla-Britt.
Åh, du stickar, så roligt, jag älskade att sticka på den tiden mina händer ville samma som jag, raggsockor och vantar, det var så kul med fem stickor. Snyft.
Men det är tur andra kan så jag kan köpa hemstickat då och då, inte blir det ofta, det är inte billigt precis och det ska det ju inte vara med allt arbete som ligger bakom.
Kanske visar du några alster här i bloggen så småningom?
Må så gott och håll i hatten;)
Kram,
Annette

http://tankarihaga.blogspot.com

 
Karin

Karin

2 november 2009 23:23

Här har det också blåst mycket idag, samt regnat. Men jag ahr jobbat och varit inomhus hela dagen. Imorgon är jag fri, så då önskar jag mig "uteväder". Hade tänkt räfsa undan löven från gräsmattan, och även plocka ner alla äpplen.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Skapa flashcards