Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Lördag

Av Ulla-Britt - 10 oktober 2009 13:53

Redan lördag veckorna går så fort.

I kväll ska vi ha lite gäster så jag ska snart förbereda maten.

Det blir fläskfile´och kantarellsås så ska jag servera av egna morötter och vaxbönor från kollonilotten.

Potatis ska jag snart skala men har inte bestämt om det blir klyftpotatis eller kokt det får jag se när jag skalat färdigt.

Efterrätt blir smulpaj med äpplen och rabarber för jag har ett bra recept.

Gräddglass har jag köpt så det blir toppen.

Här är strålande sol så jag skull egentligen gå en promenad men vet inte om jag hinner det nu.

Jag får satsa på det i morgon då.

Trevlig helg kram U-B

  

 
 
Berit

Berit

10 oktober 2009 19:54

Hej Ulla-Britt!

Äntligen är jag här och har kollat dina foton från Kanarieöarna. Så fina foton och så härligt ni verkar ha haft det. Har ju varit där själv och vet att det är underbart.

Låter väldigt gott det du ska bjuda dina gäster på ikväll, men som jag förstått så är du riktigt duktigt på det här med mat, så gästerna kommer nog att vara mätta och belåtna när dom går hem:-).

Ha det så bra!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
Sylvia

Sylvia

11 oktober 2009 12:37

Hejsan!
Så gott det låter det du bjuder på och med egna grönsaker till. Paj,tillagad på svenska äpplen hör verkligen hösten till. Gästerna blev säkert jättenöjda efter allt det goda.
Vädret är grått och tråkigt här idag så jag ska titta på reprisen av "Här är ditt liv" med Sven Wollter. Det var ju fotbollsmatch igår, Sverige spelade mot Danmark och det ville maken titta på. Nu förlorade Sverige tråkigt nog.
Ha en fin söndag!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

11 oktober 2009 14:41

Den menyn gick inte av för hackor och tänk så trevligt det är att servera egenproducerade grönsaker!

Hoppas att ni har hyfsat väder så att du får ta din promenad idag.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards