Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Lördag

Av Ulla-Britt - 16 maj 2009 12:58

Hejsan nu ska jag äntligen skriva några rader igen.

Jag har haft fullt upp med min mamma för hon har fått bensår igen.

Så jag har varit tre gånger i veckan men nu har jag äntligen fått någon från distriksvården som har tagit över.Det är ganska skönt för nu handlar jag bara åt henne just nu.Jag tycker det räcker med det för jag måste ju försöka ta hand om mig själv också.

Jag går på vattengympaträning en gång i veckan i en varmvattenbassäng.

Det är väldigt skönt för jag får göra programmet själv så det blir lugnt beroende hur jag mår gång från gång.

Det är ganska mycket rörelser så det tar 45 minuter och sedan brukar jag gå till en bubbelpolen i 15 minuter.

Det är synd att jag har så pass långt dit så det tar en timme fram och tillbaka när jag cyklar.

När jag har träningsdag orkar jag inget annat så jag försöker bara att vila resten av dagen.

Lite annat roligt har också hänt jag har varit på min kollonilott och satt potatis det gjorde jag den 8:e maj.

Efter helgen har dom lovat bättre och varmare väder så då ska jag sätta lite grönsaker på lilla lotten.

Jag har även en liten pallkrage här hemma och i den har jag satt persilja ,dill och sallad och det tittar redan upp.Det är så skoj att gå där och glutta om det växer något.Snart kan jag nog knäppa något kort så ni får se.

Pellisarna växer men jag satt nog ut några lite för tidigt för dom stannade av i växten men jag såg just i dag att dom röda börjar få knopp igen.

Här är det lite mulet väder just nu men temperaturen har ökat upp till 16 grader och det blåser mindre än i går.

Må så gott vänner


 
 
Berit

Berit

16 maj 2009 19:50

Hej Ulla-Britt!
Jag förstår precis hur du har det. Jag har också min mamma som är lite dålig och jag är endadotter och vill så mycket, men ibland orkar man inte riktigt.Det är barn och barnbarn som också behöver lite hjälp med ett och annat:-).

Vi har satt potatis och tror inte det blir så mycket mer i år.

Spännande att se hur det går för dig.

Ha det så gott!
Kramar
Berit

http://beritbj,blogspot.com

 
Sylvia

Sylvia

16 maj 2009 19:54

Hejsan Ulla-Britt!
Roligt att höra ifrån dig. Har saknat dig. Förstår du har fullt upp med din mamma och det var verkligen skönt du fått lite avlastning. Nu är det ju bråda tider på kollonilotten förstår jag. Vi har satt lite grönsaker och spenaten har redan börjat titta upp. I kväll ska vi hejja på Malena.
Ha det gott.
Kramis Sylvia.

http://cobra38.wordpress.com

 
Inga-Lill

Inga-Lill

19 maj 2009 21:14

Hej, är och klickar runt lite hos mina bloggvänner.
Ha de gott.
*Kram*

http://ilsi.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

22 maj 2009 08:54

Hejsan Ulla-Britt!
Jag förstår att det är jobbigt för dig när din mamma behöver så mycket hjälp. Jag känner så väl igen det. Man tycker att man inte riktigt orkar, men om man inte ställer upp får man dåligt samvete.

Här regnar det som bara den idag, så det blir nog ett pass vid datorn. Vi har varit på Sicilien och jag har många foton som ska redigeras och läggas ut.

En ny blogg har jag också - adressen dit är http://blog.stenstugu.com - ifall du vill länka dit istället för till dagboken, som jag inte använder längre.

Ha en fin helg och var rädd om dig!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Karin

Karin

23 maj 2009 11:45

Hej vännen! Har saknat dig och din blogg!
Förstår att du vill hjälpa din mamma så mycket du kan, men tänk på: att om du inte själv mår bra, så kan du inte ge hjälp!
Roligt med dina odlingar! Låt oss höra hur det går!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards