Alla inlägg under mars 2009

Av Ulla-Britt - 6 mars 2009 09:58

I dag vaknade jag tidigt men tittade ut och såg mest grått väder.

Så jag bestämde mig för att ta det lite lugnt på morgonen.

Jag var till banken i går och ändrade lite på mitt PPM och lite annat.

Så nu ska jag titta igenom dom papper jag fick med mig hem.


Jag har känt mig så väldigt trött i 2 dagar nu så jag har köpt Rosenrot det finns på apoteket så nu ska jag se om jag blir lite piggare av dom.

Det står att dom ska öka ork och välbefinnande.Är det någon som provat sådana tabletter?


Senare under dagen ska jag ta mig en promenad.Jag ska posta brev och spela på hästar,det får bli en Harry för jag kan inte så mycket om hästar.

Jag tror man kan ha lika bra tur med det.


Till kvällen ska jag göra en potatissallad jag har redan kokat potatisen.Det ska bli spännande och se vilken smak jag ska ha på den.

Karre´sätter jag in i ugnen sedan jag penslat med egen marinad.

Det är så himla enkelt det sköter sig självt där och så spar man massa tid på det.

En liten sallad till sedan är det klart.

Trevlig helg vänner




Av Ulla-Britt - 4 mars 2009 12:01

 I dag blev det en lugn morgon med mycket tv tittande för jag har mycket besvär med min nacke och högerarm.

Vilket omväxlande väder vi har haft dom senaste dagarna.I helgen blev det mycket snö och plogbilarna i full fart.Nu i dag har det smällt bort mycket av snön igen så man kan se lite av trottoarerna och promenadvägarna.Men det är ganska mycket snöhögar kvar.

Jag tycker det är bra att det smälter lite för jag börjar längta efter våren.

Här är det grått väder men ganska behagligt i luften.

Det får bli en liten promenad för att se hur det ser ut i omgivningen.

Där jag brukar promenera är det nog mycket vatten nu så det får bli gummistövlar på.

Ha en bra dag kramis

Av Ulla-Britt - 1 mars 2009 20:59

Äntligen har jag fått tillbaka min dator.

Nu hoppas jag att den ska gå fint för vi har kostat på ganska mycket pengar på den.

Under tiden har jag läst lite och roat mig med annat.

Senaste boken jag läste som var väldigt bra heter Allt är bara bra tack

Författare Moa Herngren.

Den handlar om Lea som vill älska och bli älskad till varje pris.Om en kärlek som kanske egentligen är något annat och ett ensamt hjärta som vägrar släppa taget om drömmen om tomtebolycka med mamma ,pappa ,barn.Det handlar om FamousGrouse,skam,svartsjuka och att bita ihop sin käkar det hårdaste man kan,blunda och tänka på något annat en stund.

Jag tyckte den var så fängslande så jag sträckläste boken det var svårt att lägga ifrån sig den.

Trevlig söndag



Ovido - Quiz & Flashcards