Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Ulla-Britt - 28 mars 2009 16:57

Annette har utmanat mig, en Middagsutmaning, den går ut på att man ska ordna en fiktiv middag á la Gokväll. (Har nog inte sett det programmet på flera år men jag ska försöka ändå)
Var:

Jag dukar på vårt bord vid vår matplats, där är det gott om utrymme.

Sedan lägger jag på en fin linneduk på bordet som grund därefter lägger jag på en ljuslila löpare mitt på bordet och så har jag tillhörande tabletter även dom i linne.Jag har väldigt vackra glastallrikar och assietter så jag väljer dom.Vinglas som är enkla i sitt utförande min stilrena.

Bestick väljer jag rostfria men med lite mönster som är lagom snyggt till servisen.
Blommor på bordet blir lila och vita tulpaner.

Två små låga ljus som ser ut som näckros med värmeljus i.


Förrätt:Laxtartar med mango och chili
.
Varmrätt:Helstekt Entrecóte med potatisgratäng och grönsaker

Efterrätt:Gino med gräddglass
 

Fyra underbara gäster som jag gärna vill se vid middagsbordet:
1. Jonas Gardell, han verkar otroligt spännande person.
2. Solveig Ternström bara älskar jag för hon är så duktig.
3. Gunnel Carlson  i gröna rum eftersom jag gillar allt om trädgård.
4. Robert Gustfsson  är också en underbar person som man får skratta ordentligt av.



Jag frågar dessa nätvänner om de vill haka på, det är absolut inget tvång men det vore kul att se hur ni fixar det: Sylvia, Inga-Lill, Anita och Lena- Birgitta


Trevlig helg    

Ovido - Quiz & Flashcards