Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Snöflingor

Av Ulla-Britt - 24 mars 2009 12:27

Nu trodde jag att våren var på väg men det är fortfarande nyckfullt.

Det virvlar snöflingor i luften och det blåser väldigt kallt.

Jag var på väg på en långpromenad men fick vända hemåt efter en stund det var så kallt och man hade behövt långkalsonger på sig.

Nu har jag tappat lusten för i dag får göra ett nytt försök i morgon med varmare kläder på mig för det ska fortsätta vara kyligt hela veckan ut.


Nu ska jag sätta mig en stund vid datorn i stället.

Min syster kommer väl snart och då måste vi kolla upp hur det går med hennes jobb,undrar om hon fått något svar.

Må så gott kram U-B




 
 
Ingrid

Ingrid

24 mars 2009 17:39

Jo du! Idag får vi sitta inne och kura. Till och med maken som aldrig bangar för dåligt väder har hållit sig inomhus. Nu får det väl snart vara nog med vinterväder!!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Annette

Annette

25 mars 2009 16:03

Oj då, våren vek undan hos er också, ja inte hos oss, visserligen kallt men soligt och fint ändå.
Men det kommer varma fina dagar snart. Jag längtar att plantera men det får allt vänta.
Kram,
Annette

http://annetteathome.se

 
Sylvia

Sylvia

25 mars 2009 19:01

Det verkar som vi får vänta på våren ett tag till. I morse var det -8C här men soligt och fint fram på dagen.Håller tummarna för din syster och hoppas det ska ordna sig för henne med jobb.
Kram Sylvia.

http://cobra38.wordpress.com

 
Inga-Lill

Inga-Lill

26 mars 2009 21:15

Vilken tur att man har datorn när det är dåligt väder. Man kan ju surfa runt och kolla olika resor för att drömma sig bort en stund.
Ha de gott.
*** Kram ***

http://ilsi.bloggagratis.se

 
Annette

Annette

27 mars 2009 17:34

Godkväll i stugan.
Bara jag som tittar in, passar på att önska en fin helg och så tänkte jag tala om att jag har en utmaning ifall du känner för det, har du lust så vore det skoj men absolut inget tvång.
Kram,
Annette

http://tankarihaga.blogspot.com

 
annie

annie

29 mars 2009 09:45

jaa ulla-britt här blåste det å snöa så amn kunde inte vara ute.. men som tur är så är vädret iaf mildare idag å det kändes rätt behagligt å gå en morgonrunda.. önskar dej en fin söndag å hoppas ni fått svar på något jobb.. kram annie

http://benzann.raberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards