Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Fredag igen

Av Ulla-Britt - 20 mars 2009 16:51

Så fort veckan går man hinner knappt med.

Den här veckan har jag sökt många nya jobb till min syster och det tar en massa tid i anspråk.

Nu hoppas jag att någon ska svara men det är väl svårt för det är så många som slåss om jobben.

Sedan har jag varit på årsmöte i vår odlarförening och där blev jag vald till sekreterare.Nu har jag även skrivit rent prottokollet och känner mig nöjd.


Jag knäppte några kort min lilla odling så här kan ni se hur den ser ut .

Det är små tomater och en avlång paprika som jag tog frö i från.Tyckte det skulle vara kul att se om det blir något.

Små pellisar har jag sex stycken.



 
 
Ingrid

Ingrid

21 mars 2009 09:23

Hejsan Ulla-Britt!
Kul att se din odling, våren är på G!
Paprika hade jag i mitt lilla växthus för några år sedan och det blev jättefina frukter, men jag vet inte om det går att odla dem på friland.
Ha en riktigt fin helg!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
annie

annie

22 mars 2009 11:05

halloj ulla-britt här komemr annie in med stormsteg ;9 åhh så fina små skott du fått upp.. paprika har jag inet odlat spännand eå se om du får frukt på dina plantor.. pellisarna är du ju säker på så dm lär väll blir hur fina som helst.. jag har niet satt något ..hinenr inet å inga änglatrumpert blri det i år heller.. mo inet någon har lyckats överleva utan vatten i källaren under vintern ;) våren borde vara här nu enligt vad experterna säjer emn ännu fryser jag å snön är kvar bitvis men får vara glad de små vintergäcken å snödrppprna är framme å glädjer en.. må så gott å ah en fin dag..kram annie med nuffekillarna..

http://benzann.raberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards