Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Här igen

Av Ulla-Britt - 6 mars 2009 13:19

En utmaning hittade jag på Annettes sida som verkar kul.

Jag tar den till min sida och gör ett försök.


Utmaningen lyder som följer:
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, man får inte hitta på ord eller ljuga. Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar.


Vad heter du? Ulla-Britt
Ett ord på fyra bokstäver: Usch
Flicknamn: Ursula
Pojknamn: Ulrik
Yrke: Undersköterska
Färg: Ultraviolett
Klädesplagg: Ulster
Mat: Ugnspannkaka
Sak i badrummet: Ultra Nivea-creme
Plats/stad: Ungern
En orsak att vara sen: Uttråkad
Något man skriker: Ut!
Film: Under solen
Något man dricker: U-båt
Band: Ulrika och Piggelinarna
Djur: Uggla
Gatunamn: Ultunavägen
Bil:30-U Plymouth
Sång: U Remind Me
Aktivitet med mera än en deltagare: Undervattensgymnastik (SPA)


 
 
Ingrid

Ingrid

6 mars 2009 14:30

Hejsan Ulla-Britt!
Kul att läsa hur du löste den här utmaningen, visst var den lite kul?
Jag hade tänkt ta mig en promenad idag efter lunchen och klädde på mig för att gå iväg. När jag öppnade dörren öppnade sig himlen också och det vräkte ner något obetstämbart regn/hagel/snö, så det var bara att klä av sig ytterkläderna och gå in igen. Nu har maken och jag varit en vända på Klinte med bilen istället. Hoppas vädret blir trevligare i morgon.
Ha en fin helg! /Kram

http://dagbok.stenstugu.com

 
Sylvia

Sylvia

6 mars 2009 16:36

Vilken trevlig utmaning...och jättekul att läsa svaren. Tänk hur olika svaren kan bli...har läst den på några andra bloggar.
Tittar in för att önska en Trevlig helg.
kramis.

http://cobra38.wordpress.com

 
Lena

Lena

6 mars 2009 21:54

Hej, kul att du tittade in hos mig och att du är igång igen med bloggen, ser att du lagt ner din fina pixelhemsida, är nog dags för mig också att lägga ner min, blir inget gjort alls där, händer ju inte mycket med min blogg heller, tror att man behöver en paus ibland från datorn! Ska nog prova Rosenrot jag också, tack för tipset, har inte varit så dålig av en förkylning på år och dar som jag är nu så det behövs förmodligen en extra energikick!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Annette

Annette

7 mars 2009 11:04

Hej Ulla-Britt.
Kul att läsa din lista, bra gjort.
Har en liten överraskning till dig på min blogg, ifall du har lust så titta gärna in;)
Kram,
Annette

http://tankarihaga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards