Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Tulpanens dag

Av Ulla-Britt - 15 januari 2009 15:52

I dag har jag varit hos min mamma igen.

Det var faktiskt riktigt roligt för hon var på bra humör och vi bestämde oss för att handla.Så vi tog färdtjänst till OBS som har allt möjligt, en stormarknad alltså.Först till apoteket och sedan den vanliga proseduren med att handla mat.

Det gick fortare i dag än det brukar göra så vi var tillbaka klockan 13:00 igen.

När vi kom hem plockade vi undan varorna och sedan fikade vi och åt lite smörgås.

I dag bestämde vi oss för att bara umgås för mamma ville ha sitt julpynt kvar så det får jag ta nästa gång.

Det är ju tulpanens dag i dag men det glömde jag totalt bort när vi handlade  så dom blommorna köper jag nog till nästa vecka i stället.

Kram U-B


 
 
Ingrid

Ingrid

15 januari 2009 17:04

Så gott för din mamma att hon har dig som hjälper sig. Tulpanerna är det nog lika trevligt att köpa nästa vecka. Jag som hade för mig att det var Tulpanens dag den 18:de får väl köpa en bukett till helgen!
Kram Ingrid

http://stentugu.com

 
Sylvia

Sylvia

15 januari 2009 19:02

Hejsan Ulla-Britt!
Tänk om alla var så omtänksamma och pyssliga med sin mamma som du verkar vara.Kan förstå hon är lycklig att ha en sådan fin dotter.

Vill tacka för den söta gåvan jag fått som nu pryder sin plats på bloggen.
Ha en skön kväll.
Kram.

http://cobra38.wordpress.com

 
Annette

Annette

15 januari 2009 19:30

Hej Ulla-Britt.
Så härligt att din mamma är så pigg, visst gör hon rätt i att behålla julpyntet, vi har fortfarande kvar balkongbelysningen. Fast allt annat är borta.
Må så gott.
Kram,
Annette

http://tankarihaga.blogspot.com

 
Annika

Annika

16 januari 2009 08:41

Ja...nu är det sådär konstigt igen.
Har klickat mig vidare på så många länkar att jag egentligen inte vet hur jag hittade hit. :-)
Men jag önskar dig en trevlig dag och suckar lite eftersom jag lyckades med konsstycket att missa tulpanens dag.
Jag också. :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
annie

annie

16 januari 2009 19:31

hmm..

http://raberg.se/benzann

 
annie

annie

16 januari 2009 19:36

hmm.. helloj igen ulla-britt.. undrar om det går troll i datorn eller på nätet eller är virus här oxå ;) skciakde iväg en kommentar men den bara försvann.. nåväl.. skulle skriva att jag inte visste heller att det kunna komma virus i modemet mycket nytt amn får lära sig.. vad rba att ni får bra pris nu å att du äntligen aksnke får emr inspiration å surfa ohc jobba emd datorn emr kan förstå att det inet alls varit kul för dej.. vad mysigt det låter att vara emd mamma å handla å sedan ta en fika.. må så gott å ha en fin helg..kram annie

http://raberg.se/benzann

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Skapa flashcards