Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Solen tittar fram

Av Ulla-Britt - 14 januari 2009 11:00

 Just nu ser vädret väldigt härligt ut och solen tittar fram.

Det är just nu nästan två grader varmt.Men dom säger att det ska bli kallare

igen lagom till helgen.


Vi har haft problen här i flera dagar med com hems uppkoppling.

Håkan har ringt flera gånger och pratat med dom utan resultat så nu ringde han igen på morgonen.

Nu träffade han en tjej som verkade kunnig och då visade det sig att vi måste få ett nytt modem för det kunde vara virus i den.Så upptäckde hon att vi har betalat alldeles för mycket i flera år precis som vi misstänkt.

Nu kom dom fram till att vi ska få ett modem för en krona och så ska dom jusstera räkningarna framöver till nästan halva summan. Hoppas på att allt ska lösa sig nu och att jag kan surfa som vanligt igen.

Som det varit senaste tiden har jag bara kommit in få förmiddagen och det har gått väldigt trögt.

Jag tappade nästan lusten för datorn för det inte hände något .


Klippningen blev bra och jag blev nöjd nu är jag korthårig som på bilden igen.

Må så gott mina vänner kram från U-B


 
 
Annica

Annica

14 januari 2009 20:54

Hej Ulla-Britt! Tack för tipset, hade inte en tanke på att man kan göra fina mobiler med formarna!!! Lägger till dig med i mina länkar, såg ut att vara en hemtrevlig blogg!

http://gitjejen.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

14 januari 2009 21:15

Hejsan Ulla-Britt!
Inte visste jag att virus kan sätta sig i modem. Vad fint att det har ordnat sig med datorn och det slutade ju riktigt bra....pengar tillbaka får man inte varje dag. Klämmig tjej som fixade det så bra.
Klippningen du har på bilden är jättesnygg!
Funderar också på att klippa mig riktigt kort nu till våren.
Kramis!

Kram

http://cobra38.wordpress.com

 
Anki

Anki

15 januari 2009 11:46

Hej Ulla-Britt.
Visste inte heller att virus kan sätta sig i modem. Alltid lär man sig något nytt. Tycker att du passar jättebra med frisyren som du har på kortet.

Hoppas nu att du ska kunna surfa som vanligt. Ha det så gott. Kram

http://www.ankisblogg.se/wp

 
annie

annie

16 januari 2009 19:30

hej ulla-britt .. tack för den fina tulpangåvan.. hade totalt glömt av den dagen så det blir å inskaffa nya tullisar i helgen tror jag.. Kristi törnekrona var länge sedan jag hade de är fina.. såg du köpte en röd jag skulle vilja ha en vit för det ska oxå finnas ;) vad skönt å få en klippnig skulle behövas här oxå rnigde en kopis som är frisö å ska åka dit nädta månad.. skickade gubben att inskaffa lite shampo balsam å inpackning hos henne i gårkväll så i helgen blir det hårvård här ;) ösnakr dej en härlig helg å så hopaps vi på att dets nart ska bli vår så vi får fixa lite därute i rabatterna ..kram annie

http://raberg.se/benzann

 
Agneta

Agneta

19 januari 2009 02:51

Hejsan, Ulla-Britt!
Har varit här många ggr. och även sett dina inlägg då vi har flera gemensamma vänner men tror att det var längesedan jag skrev.Bättre sent än aldrig:-)
Inte klokt så tokigt det kan bli ibland. Att få virus i modemet har jag aldrig hört talas om, låter mysko. Är det ett trådlöst? Usch, ja är så dålig på sådant. Har Telia sedan jag började med min hemsida för 11 år sedan, men kanske dags att byta, för attans vad dyra dom är och pensionen är mager...
Att ni har betalat för mycket verkar helsnurrigt och vilken lycka att det uppdagades...inte en dag försent.
Grattis!
Gott med ett litet tillskott i kassan. Undrar just om ni får ränta....brukar ju vara så när det är "åt andra hållet" och dessutom en förseningsavgift, står det att läsa på de flesta räkningar i alla fall.

Hoppas du fått tag i någon läkare för jag läste att din sänka var väldigt hög. Kan du inte få någon annan läkare?? Verkar lite fel att du ska behöva vänta så länge med tanke på ditt höga värde. Ja du, inte mycket man är värd när åren läggs på hög, tyvärr.
Lycka till och hoppas att det ordnar sig.
Kram, Agneta

http://agnetas.casa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards