Alla inlägg den 1 september 2008

Av Ulla-Britt - 1 september 2008 16:39

Vi har tre sorters potatis och det här är Sava som är vit och King Edvard som har lite röd i fläckar.

Dom här är också väldigt goda i smaken.

Nu är dom jordiga och får ligga och torka så ska jag jorda av dom sedan



Av Ulla-Britt - 1 september 2008 16:32

Erly Puritan heter den här sorten och den har växt till sig ordentligt.

Av Ulla-Britt - 1 september 2008 15:47


I dag har jag varit på kollonilotten igen.

Efter att ha lyssnat på vädret för veckan så bestämde jag mig för att cykla dit för att ta upp potatis och morötter.

Det var ganska kladdigt i landet men jag var envis och tog upp 2 hinkar potatis och en hel del morötter.

Jag klippte av Mangold också en hel kasse blev det och dom ska jag göra i ordning i kväll.

Jag tror det blir soppa till kvällen och resten fryser jag in.

Vilken tur jag haft med vädret det har varit uppehåll hela dagen men i morgon har dom lovat regn igen så nu känner jag mig väldigt nöjd med dagen.

Kram från Ulla-Britt


Skapa flashcards