Alla inlägg den 3 april 2008

Av Ulla-Britt - 3 april 2008 17:01

Hejsan tjejer!

Nu har jag varit på en riktigt bra Spa behandlig.

Jag har provat något dom kallar U-båt och det är en behållare som man får lägga sig i som heter Vibrosan och det hörs ju på namnet att den ska vibrera.

Det här var första gången för mig så jag måste ha hjälp att koppla på maskinen.

Först fick jag klä av mig allt man ska nämligen vara naken i den för man svettas ganska mycket.

Så ställte hon in på hur många grader man vill ha.Eftersom jag var ny sa jag att det räckte med 60 men hon sa att det gör bättre nytta om man kan komma upp till 70 grader.

Om jag skulle bli orolig kunde jag bara sätta upp händerna i taket på den så öppnas den och då kände jag mig lugn.

Sedan låg jag där med huvudet på en kudde utanför maskinen så jag såg

hur mycket grader det var och hur lång tid jag låg där.

Man skulle ligga 25 minuter och den började vibrera lite under mig och det spred sig en varm och behaglig känska genom hela kroppen.

Jag stirrade hela tiden på graderna och tiden för det var ju trots allt nytt för mig.

Två minuter före tiden slog vibrationen i från och då skulle man bara ligga still och njuta av dom minuterna som var kvar.

Viken känsla det var när den slog ifrån det kändes som hela kroppen rusade

och att blodet pulserade runt i kroppen.

Sedan var det bara att öppna som hon sagt och kliva ut och jag var ganska svettig så jag torkade mig på en handuk hon lagt fram.

Sedan klädde jag på mig och gick tillbaka till det rum som hon var i.


Nu tyckte hon att jag skulle lägga mig i en fåtölj som skulle massera min kropp på rygg och nacke.

Hon ställde in maskinen och stoppade om mig en filt.

Nu låg jag där och bara njöt av behandlingen.

Det var helt otroligt det kändes verkligen som någon stog bakom och knåda igenom hela kroppen.Jag låg 15 minuter i den och det var lagom.

Det här kostade mig 300 kronor men det var värt varenda öre.

Jag har känt mig piggare i dag också än jag gjort på länge.

Nu får jag vara lite försiktig så jag inte anstänger mig för fort för då får jag väl lika ont igen.

Jag tycker det var toppen bra och ska nog prova igen.

kram U-B



Skapa flashcards