Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Dagens mat strömming

Av Ulla-Britt - 7 februari 2008 09:46

I dag är det 2 grader varmt och snön har smält bort igen.

Det är lite trist väder men man slipper att halka om man går på promenad.

Jag ska göra det under dagen.


Nu ska jag skriva lite inköpslista det är dags att handala mat igen.

Jag har provat Bulgur och det är inte så dumt bara man kryddar ordentligt.

Matvete har jag också köpt och det ska jag leta recept på.

Men i dag blir det potatis och strömming det ska bli gott.

Strömming äter man inte så ofta nuförtiden det har liksom fallit i glömska.


Nu blir man sugen på lite nya blommor när det är så grått väder.

Man vill ha lite som lyser upp fönstren.

Vi får väl se om jag faller för något när vi ska handla i dag.

Må så gott kram från mig


 
 
Ruth

Ruth

7 februari 2008 23:22

Strömming är gott, smaklig måltid..
Testa Cous Cous, det är godare en ris tycker jag. Bulgur var inte riktigt vad jag trodde det skulle vara, så det köper jag inte mera.

Blommor väntar jag med ett tag till, dom är så hårdt drivna den här årstiden, så dom håller sig inte fina så många dagar.
Kram till dig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

11 februari 2008 03:15

Här är också mildväder, och det har varit en helt underbar utomhushelg. Rena rama våren. Var på granngården 2 ggr denna vecka, och hittade en av gångerna en helt underbar tulpanfärg. Det var nästan ceris färg, med stänk av rosa i. Jättehärliga. Och som alltid så ångrar jag att jag inte köpte två packar. Typiskt mig att ångra mig efteråt *skratt* Hoppas du får en fin vecka. Kram Susan

http://leoscornerblog.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

14 februari 2008 10:01

Strömming är jättegott. Vi åt det faktiskt i söndags. Maken var och fick nyfångad strömming, så det blev stekt till lunch och så la jag in det som blev över. Dem äter nu Åke varje morgon på smörgås. Det är hans älsklingspålägg.

Idag är det ju Alla Hjärtans Dag och jag vill önska dig en riktigt härlig dag!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Annie

Annie

18 februari 2008 08:37

gomorgon jaa solen är framme hos mej nu på morgonen å dte ska bli plusgrader i flera dar...får vårkänslor nu ... så duktig du är med pellisarna..jag har ännu inet köpt några frön å struntar nog i dte snart ska änglarna planteras om..å det får räcka å pyssla med dom..har du fått upp några vårblommor i trädgården? nu är även min snödroppar framme i blom..ska ut ås e om det finns annat smått därute lite senare..strömming äter jag inte nej men många gillar det..hoppas allt är bra å att du får en hälrig dag..kram annie

http://benzann.wordpress.com

 
Anki

Anki

24 februari 2008 10:52

Strömming är gott ! Tänkt att få strömmingsflundror med hemlagat potatismos eller rullströmming på ljusugnsbröd. Det är mums det ! Men av någon anledning blir det inte så ofta numera.

Hoppas att du får en skön dag. Kram, Anki

http://annchristin.se/blogg

 
Ruth

Ruth

26 februari 2008 20:53

Hej vännen..
Det har väl inte hänt något med dig? länge sedan du tittade in här, börjar bli orolig :-( Ge ett livstecken så blir jag nöjder !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
inger

inger

2 mars 2008 09:15

hej..det låter gott..
jag provar olika rätter med hemlagad potatismos..tipps von TV..
med selleri eller med persikor..prova det är gott..kram inger

http://ingers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Skapa flashcards