Direktlänk till inlägg 1 februari 2008

1 februari

Av Ulla-Britt - 1 februari 2008 18:25

I dag vaknade jag tidigt och bestämde mig för att här ska städas ordentligt.

Först började jag rensa ut lite gamla kläder som skulle kastas bort.

Oj så skönt när man väl bestämt sig för något sånt.

Det blev så fint på två hyllor i garderoben det var en fröjd att öppna den och kunna se det i prydlig trave.


Sedan tvättade jag gamla men snygga dukar som jag inte använt på ett tag för dom blir ju lite gulnade om dom får ligga.

Jag har köpt Vanish den rosa förpackningen med tvättmedel som tar bort fläckar.Vilket strålande resultat det blev dukarna blev som nya, alla fläckar gick bort också.Nu blir det kul att stryka dom i morgon.


Sedan var det dags med badrummet för det såg inte så kul ut eftersom jag inte varit så pigg på ett tag.Det blev Ajax både på väggar och golv så nu är det så fint och luktar väldigt gott.det ena gav det andra så nu har jag färdigt och kan njuta av att det är fint igen.


När klockan var 13:00 gick jag ut på en promenad och det hade börjat smälta ute så jag blev blöt igenom mina kängor.

Att jag inte tog gummistövlar det hade passat bättre men jag ska tänka på det om det är lika dant i morgon.


Jag har tappat lite kondition kände jag nu när jag varit hängig.

Men nu har jag tänkt att ta lite promenader igen så jag ska känna mig bättre.

I kväll blir det lugnt bara vila och vänta på Lets Dance.

Dom är så himla duktiga i år jag är så imponerad av startfältet.

Undrar vem som ska åka ut i kväll?

Trevlig fredagkväll önskar jag er

 
 
Ingrid

Ingrid

1 februari 2008 23:18

Hejsan Ulla-Britt!
Ikväll har vi sett På Spåret, men det fick bli Let's Dance efter det. Jag håller med dig, de är väldigt duktiga iår.
Vad duktig du varit som städat och donat så idag. Du ger mig nästan dåligt samvete!
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Britt-Marie

Britt-Marie

3 februari 2008 16:55

Hej Ulla-Britt! Vilken fin blogg du har här. Vad duktig du är som håller på och städar men det kan behövas ibland. Ta det inte för mycket så du får värk av din fibromyalgi då det är lätt att göra för mycket tycker jag när man känner sig piggare, eller hur?
Nu är du välkommen in på min hemsida där jag har nya foton på min startsida,nyhetsida och en ny månadens dikt med änglar. Välkommen in!
Kram Bittan

http://user.tninet.se/~fct156h

 
Susan

Susan

4 februari 2008 00:03

Hejsan och gokväll. Läser att du har samma skitväder som jag. Blir lite avundsjuk på dom som har lite snö och lite under nollan. Går precis som du med blöta kängor sistad stunden av promenaden eller stallvistelsen. Har haft min jobbarhelg, och det är gott när den är gjord, trots att jag trivs. Ha en fin början på veckan,och fortsättning också så klart. Och var rädd om dig så värken håller sig lugn. Kram
Susan.......och lille Buzz

http://leoscornerblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards