Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Blåsigt väder

Av Ulla-Britt - 19 januari 2008 11:33

I dag är det blåsigt väder så jag håller mig inne och kurar.

Jag har börjat läsa en ny bok som jag fick i present av min syster.

Boken heter Fruktlösa Försök och är skriven av Ben Elton.

Det handlar om ett par som försöker att bilda familj men har inte fått till det ännu.Så man får följa dom på alla strapatser som dom får gå igenom.

Just nu är det mycket läkarbesök men jag hoppas det ska lösa sig för dom

Det är en annorlunda bok men det finns tillfällen för skratt ibland.


Mina pelargoner har börjat visa sig och det känns så kul att se dom när jag går ut i köket och ska ta mig en fika.Jag gluttar på dom varje gång jag är där.När dom blir lite större ska jag knäppa kort på dom och visa er.

Kram U-B

 
 
Susan

Susan

21 januari 2008 21:39

Jasså, du har haft blåsigt också. Tänk, jag kan inte komma ihåg den tiden jag inte hade djur och kunde sitta inne en hel dag *skratt* Man blir van när man har djur, att man alltid måste ut, oavsett väder. Men det är klart. När man väl varit ute i ruskvädret, är det himla mysigt att komma in och krypa up i soffan med en bok. Kram Susan

http://leoscornerblog.blogspot.com

 
Karin

Karin

25 januari 2008 17:36

Hej vännen!
Jag är här och hälsar på en stund! Mysigt som alltid! Vilken fin liten tjej du har som sigtag i bloggen! Kram och en trevlig helg!

http://pixelmojan.se

 
Ruth

Ruth

26 januari 2008 09:25

I går och i natt har det åter blåst rejält, dessa vindarna i Januari är otrevliga, och i dag piskar regnet i backen, inget ute väder, burrrrr.
Ser att dina blomfrön tittar upp ur jorden,
(inte ser, men läser :-) Har själv inte tålamod med att börja från början med en fröpåse, vill ha dom klara direkt och inhandlar allt som skall för krukor och lådor.
Hoppas du får en fin helg !

http://i mitten av december

 
Lena

Lena

26 januari 2008 12:53

Ska bli spännande att se dina pelargonplantor så småningom, jag har övervintrat mina i ett rum med stora fönster och söderläge och de flesta ser ut att ha överlevt rätt bra, ska skära ner dem om ett par veckor tänkte jag och ta sticklingar på de som ser väldigt långa och taniga ut!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

27 januari 2008 16:43

Det blåste som attan hemma hos mig den dagen också. Jag jobbade och hade bilen stående utanför. Ett par brödbackar flög iväg och jag fick en ordentlig bula på ena skärmen.

Ha det gott :)

http://www.mariasmix.se/blogg

 
Susan

Susan

29 januari 2008 01:11

Hejsan Ulla Britt. Hmm, skulle kunnat skriva en sån bok själv. Har aldrig varit nån hemlighet att mina barn är "gjorda" på Salhgrenska IVFenheten i Göteborg. Vi är allergiska mot varandra min man och jag. Tänk va, inte klokt. Men vi fick ju önskebarn. Tvillingar, ett av var sort :O) Vi var öppna med detta redan från början, för man mår lite dåligt av alla hormon och sprutor och grejer. Och eftersom vi bor i en rätt liten ort, så sa vi att vi kör med öppna kort. Men vilkea frågor man kunde få. Nån frågade om vi försökt på vanlig vis??!!
Jag svarade att jo, men det var så ohygieniskt att jag aldrig ville göra om det *fniss* Den människan kom på vad hon frågat, och gick röd i ansiktet därifrån *skratt*
Stort tack för dina fina valentingåvor.
kram Susan

http://leoscornerblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards