Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

Julen är utstädad

Av Ulla-Britt - 12 januari 2008 13:18

Jag har städat ut julen och det känns skönt.

Nu har jag mina röda begonior i köksfönstret och det blir man glad åt.

Tänk att dom redan har plockat fram fröpåsarna nu på Plantagen.Jag var ju bara tvungen att köpa några pelargonfrön så nu är dom satt i mitt lilla minidrivhus.Det känns spännande att ha dom i köket för då kan jag titta varje gång jag ska ta mig en fika.Det dröjer väl minst en vecka innan man kan se något som kommer.

Det fortsätter att regna här hos oss jag har just varit ut på promenad och blev väldigt blöt.

Nu ska jag återgå till att läsa min bok (Olycksfågeln av Camilla Läckberg)

Det är perfekt nu med läsning när det är dåligt väder.

kram U-B

 
 
Ingrid

Ingrid

12 januari 2008 16:11

Hejsan!
Jag har också städat ut julen definitivt nu. På måndag ska jag plantera om blommorna i ett par julkorgar och så har jag också några pelargonfrön som ska sås.
Ha en trevlig stund med Olycksfågeln, den har jag läst och den är jättebra.
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Annie

Annie

14 januari 2008 13:49

hej ullabritt vad kul att du sände info om resan ska kika på vad du visar upp där på sidan.....ser du har planterat ner pellisfrön redan ..jaa det är spännande å föja hur det växer å gror ..du är ju duktig på det där med att så blommor..jag har inte inskaffat några frön än å det blir nog inte sedan heller..börjar å trappa ner på växterna i trädgården ..det går liksom inte så bra å ha dom fräscha när man har ett busfrö som benzon som far runt mellan himmel å jord..*L* har ännu inet läst något av camilla men har några talböcker att ta till när jag väll får tid..just nu är det sockstickning so gäller för min del..en kul sysselsättning faktiskt vid regniga å andra allmänt tråkiga dagar.. ha nu en fin dag kram kram annie

http://benzann.wordpress.com

 
inger

inger

14 januari 2008 15:06

Hej Ulla-Britt..jag har också städat ut julen,ingenting står kvar..nu har jag först tagit fram lite tulpaner, konstgjorda nu först..färska kommer...tack för din söta tulpangåva..Jag har så lite tid att skriva i min blogg, hela fritiden tar tcg spelet. kram på dig -inger

http://ingers.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

15 januari 2008 15:55

Hejsan Ulla-Britt!
Idag har jag också varit och handlat två begonior(rosa)till matrummet och det blev genast mysigare. Det blir så tomt när julpyntet försvinner och den rosa färgen ger nästan lite vårkänslor.Pellisfrön vågar jag mig inte på...misslyckas för det mesta med dem.
kramis Sylvia

http://syllun.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

16 januari 2008 14:07

vilken resa ni gjort..jättekul å läsa..men ujuj vilka fasoner på grabben som snodde maten jaa man häpnar ..the och örter salvor osv låter ju kanon..men stackars håkan som fick blåsor..jags kulle nog inet fortsatt att gå ..strongt gjort..tack för fina njutbara bilder och hälrig läsning från era semester....kram annie

http://benzann.wordpress.com

 
Maria

Maria

16 januari 2008 18:48

Hej U-B
Vad roligt att hitta hit, jag hade totalt missat att du hade en blogg på bloggagratis.se
Jag lägger till dig bland mina länkar så att jag lätt hittar tillbaka igen.

Ha det så gott, kram Maria

http://www.mariasmix.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards