Alla inlägg under november 2007

Av Ulla-Britt - 1 november 2007 16:05

I dag är Håkan ledig från jobbet så vi kliver upp ganska tidigt och äter frukost.Sedan skriver vi lite nota på saker vi ska handla för det är en hel del.

Vi börjar med att åka till ÖB dom har billiga och bra ljus och vi ska hamstra lite nu för vi gillar att tända ljus på kvällen den här årstiden.

Vi hittar några som vi provat tidigare och dom doftar så gott så det blir fyra av dom.Sedan köper vi vanliga kronljus och gravljus för det går det en hel del av.Jag hittar några söta tomtar och vi tycker dom är så fina så vi köper

tre stycken.Dom får ni se till advent när jag gör fint.


Sedan åker vi till OBS för att handla mat.Det blir ganska mycket för vi ska ha gäster i morgonkväll.Vi hittade en fin rostbiff på drygt 2 kg så det blir perfekt och enkelt att göra i ordning.Jag gör den som stek och så gör jag gräddsås av skyn det brukar bli så bra.Till förrätt ska vi äta silltallrik.

Sedan ska vi ovrunda med kaffe och en mandeldoffétårta.

När vi kommer hem ska Håkan göra ren min dator och gissa vad som händer

när han ska starta den är den helt dö.Så himla tråkigt han får åka och lämna in den för att söka felet.Nu är jag utan dator men får låna Håkans lapptopp.

Det skulle ta minst 5 dagar innan jag vet hur det går med den.

Må så gott mina vänner

kram Ulla-Britt

Ovido - Quiz & Flashcards