Direktlänk till inlägg 25 november 2007

Söndag

Av Ulla-Britt - 25 november 2007 12:39

 I dag gick jag upp tidigt för Håkan jobbar och då tänkte jag sätta fart med att städa.Nu har jag hållit på halva dagen med det men nu är det klart.

Jag såg att grannen hade satt upp adventsstjärnorna men jag väntar till nästa helg då det är första advent.


Jag har pysslat lita med gåvor som blir till advent och ska sart göra julkort.

Det är kul med pixlandet men jag nåste passa mig så det inte blir för länge

för då får jag mera ont i axlarna.


I kväll ska vi åka och titta på Lovisa mitt barnbarn som ska ha uppvisning på gymnastikdans i Fyrishov.Det ska bli spännande och se vad hon lärt sig.

Den här gången ska vi ta kameran med oss kan vara kul med något kort.


Vi har snö här men det verkar som det håller på att bli nollgradigt så då smälter det väl bort igen då.

Ha en skön söndag mina vänner kram U-B



 
 
Ingrid

Ingrid

26 november 2007 11:45

Jag väntar också med adventspyntandet till den här helgen, inte får man fuska och börja en vecka i förväg! Förra året var vi bortresta första advent, men jag gjorde allt klart innan vi reste och sedan hade sonen i uppdrag att åka hem hit och tända belysningen.
Hoppas ni hade en trevlig kväll i Fyrishov.
Kram

http://dagbok.stenstugu.com

 
Ruth

Ruth

27 november 2007 10:43

Här är det inget pyntat för Advent ännu, ljusen skall brinna på lördagskväll. Med julen har jag varit tidligt ute, har kört ut min Julsida (länkar till den under signaturen ovan.) Titta gärna in och få en försmak av det som skall komma, glöm inte Gästboken. Har stängt ner min Pixelsida, hinner inte med den. Men skall försöka att komma ut med min Pixeljulsida i advent, snart klar. Kram Ruth

http://julstugan.minsite.net

 
Karin

Karin

27 november 2007 14:52

Hej!
Så spännande att få åka till Marocko! Koppla nu av och njut av värmen, som är som balsam för själen. Ser framemot att titta på bilderna. Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
KERSTIN

KERSTIN

27 november 2007 22:56

Hittade hit genom Sylvias Blogg -:) Önskar dig en skön resa till Marocko, då måste ni resa till den rosa staden, Marrakech. En upplevelse! Värmen gör dig nog gott, jag brukar bli bättre utomlands.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=pellispricken

 
Sylvia

Sylvia

29 november 2007 16:22

Visst är det ett pyssel till julen...men det är ju det som hör julen till.Jag har just hämtat upp ljusstakar och julbelysning och annat pyssel från källaren...men bara plockat upp.Tändningen får vänta till första advent.
Vill önska dig en riktigt trevlig första advent vännen.
kram Sylvia

http://syllun.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Skapa flashcards