Direktlänk till inlägg 10 oktober 2007

Klippa håret

Av Ulla-Britt - 10 oktober 2007 18:31

 I dag  har jag varit till frissan.

Först hade jag tänkt att spara ut håret och klippa page.

Men efter fyra månader stog jag inte ut längre för håret var bara platt och konstigt.

Så nu har jag varit och klippt kort som jag brukar ha det.


Sedan var jag bjuden på kaffekalas till min granne.

Jag överraskade henne  på 50 årsdagen med en amaryllislök som jag planterat i en snygg kruka. Så skrev jag ut lite skötselråd  som hon fick för jag misstänkte att hon aldrig hade haft någon sådan tidigare.

Hon blev jätteglad och ser fram emot att hon ska få se löken växa för det blir en ny erfarenhet för henne.

Det blir spännande och se vilken färg hon får för jag köpte en röd och en rosa med vitt mitt och naturligtvis blandade jag ihop färgerna på dom.

Jag har aldrig heller haft sådan blomma tidigare så nu får vi se vem som lyckas bäst.


Jag tror jag får hylla över mina dahlior i natt för det ska bli ganska kallt .Jag ska försöka med att spara lökarna den här gången och då får dom inte frysa innan man tar upp dom.Håkan ska ta dom till sitt jobb för dom har ett förråd som är lagom kallt där för vinterförvaring.

Mitt förråd här har alldeles för varmt det är som inne.


Ikväll ska jag titta på Gunnels gröna för det börjar för säsongen det ska bli kul att följa.

Må så gott vänner


 
 
Ruth

Ruth

10 oktober 2007 22:07

Håret är alltid en huvudfråga som heter duga. Från kort hår så fick för mig att det skulle få växa ut, vilket jag kom ganska långt med, kunde snurra till det i nacken och sätte en klämma. Men det var så tunt i topparna och inte klippt på 9 månader, så för en vecka sedan klippte jag typ page. Trivs inget vidare, tycker jag ser ut som Agusts Lotta i serietidningen :-) får se om jag orkar försöka en gån till, suck. Skall färga det så får jag se hur det blir. Hoppas du är nöjd !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

12 oktober 2007 19:14

Hejsan Ulla-Britt!
Ja,håret är ju ofta ett problem.Ibland får man för sig att ändra till längre eller till en kortare frisyr men ofta tycker jag att det slutar med att man går tillbaka till den gamla vanliga igen.
Av din presentationsbild att dömma tycker jag du är så fin i din kortare frisyr.
Önskar dig en fin helg.
kram Sylvia

http://syllun.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

16 oktober 2007 09:13

Hej vännen!
Jag tycker du är jättefin i kort hår! Jag har alltid önskat mig en sån frisyr. Men med dom öronen jag har.....så får jag allt ha längre hår:-))))
Kram på dig!
Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards