Alla inlägg under september 2007

Av Ulla-Britt - 14 september 2007 07:44

Vilket toppenväder vi har i dag nu ska jag passa på att gå ut en stund i solen.Jag tror det är dags att klippa bort lite fult från rabatterna nu igen.

Om jag hinner kanske jag ska flytta någon planta också.Sedan ska jag göra en skiss över rabatten så jag vet i vår vad jag kan vänta på för blommor.

Det är alltid lika spännande att se vad som har klarat sig.

Jag var och handlade med mamma igår och då såg jag att dom har fått in vår lökar på OBS gissa om jag blev sugen att handla.Men sen tänkte jag att jag måste ju se om det blir någon plats över att sätta på först så jag får vänta ett tag till.

Ha en bra dag mina vänner




Av Ulla-Britt - 11 september 2007 15:37

Lite tråkigt väder i dag också så eftersom Håkan är ledig bestämte vi oss för att titta runt lite i affärer.Vi började med att åka till Bauhaus och titta på golv skulle vara kul att göra något nytt här hemma.Vi stosade runt en stund men hittade inte något som föll oss i smaken.

Nu fortsatte vi till Ikea och där finns det mycket kul att titta på.Vi hittade jättefina vinglas och snapsglas till ett bra pris så det slog vi till på dirkt.

En glaskanna köpte vi också att ha citronvatten i.Jag har redan förstört en plastkanna med lock.Citronen är stark för den fräter på plast har vi upptäckt så den här blir bra.

Visst är dom väl fina?

Nu åker vi till Kvantum för att handla mat det är vårat favoritställe att köpa något gott på.Där finns fina delikatessdiskar av både kött, ost och fisk och efter lite traskande bestämde vi oss för att handla lite tapasgrejer och räkor vi ska mumsa lite gott här i kväll och prova våra  nyiköpta vinglas.

Håkan ska göra räkor i vitlöksolja det är hans specialitet och jag plockar fram resten.

Det blir en spansk afton och vi ska också titta på våra semesterbilder och drömma oss tillbaka.

Må så gott mina vänner önskar U-B



Av Ulla-Britt - 10 september 2007 09:07

I dag är det måndag och det är alldeles mulet.

Nu är det dags att ta fram paraply för det blir regn under dagen.

Jag ska nog sätta mig vid datorn en stund nu på morgonen.

Det är dags att skicka ut lite hösthälsningar till mina vänner.

Sedan ska jag ut och titta på blommorna och rensa bort lite som ser skräpigt ut.Jag har lite nya perenner som fortfarande står i krukor och

dom ska in i rabatten på något ställe.Det får jag klura ut vad som blir snyggast.Jag får nog göra en ny skiss över rabatten så jag vet sedan när

mina vårlökar ska komma, om dom finns kvar förståss.

det blir mitt pyssel för idag.

Av Ulla-Britt - 9 september 2007 16:52

I dag är det Söndag och vi har fint höstväder.Det är en sådan dag som man borde gå ut och plocka svamp.Men jag tror vi ska göra det någon av dom närmaste dagarna för Håkan är ledig fyra dagar framåt. Jag bestämmer mig för att prova den nya gratis bloggen som så många har.Vi får se om jag kommer att trivas med den.Ha en skön söndag U-B.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards