Direktlänk till inlägg 19 september 2007

Strålande sol

Av Ulla-Britt - 19 september 2007 09:07

Jag vaknar till stålande sol vad härligt men det är fortarande kyligt på morgonen.Just nu har vi 5 +grader.

Nu hoppas jag värmen stiger under dagen för då ska vi gräva på kolonilotten.Jag får hjälp i dag för Håkan är ledig från jobbet.

Höstgräva måste man göra och det ärlite tungt jobb.

Jag har fortfarande mangold kvar på ena sidan men nu kanske jag rycker upp den så är det klart där sedan för vintern.

Må så gott vänner


Vi är tillbaka nu från kollonilotten.Vi har grävt halva landet klart.

Det var potatis kvar som vi slarvat med så det blir nog till en fin grönsakssoppa för jag tog upp det mesta av morötterna nu.Lök har jag redan sedan jag tog upp tidigare.Jag blev så glad när jag fick se morötterna dom var ganska stora .Här kommer bilder på dom.

Kram från U-B

 
 
Anita

Anita

19 september 2007 18:26

Hej vännen!
Vilken lycka att kunna gräva upp egna grönsaker. Det ser gott ut och blir säkert en härlig värmande soppa.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Sylvia

Sylvia

19 september 2007 23:13

Hejsan Ulla-Britt!
De var ena baddare till morötter du fått och potatisen ser ju också jättefin ut. Vad underbart med en kolonilott att sätta grönsaker och blommaor på men var nu försiktig med grävandet för det brukar fresta på ryggen!Tack för ditt besök hos mig och ha det gott
kram Sylvia

http://syllun.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

20 september 2007 08:45

Wow, vilken underbar bild på dessa smaskiga rotfrukter. Visst är det fantastiskt att få dra upp sin egen mat :O) Otroligt roligt att få se ett foto på dig här på bloggen :O)
Sitter här i regnet och har just uppdaterat bloggen, är så förba....t tji på det här regnandet. Ska vi bygga en ark? Kram Susan

http://susan.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

29 april 2011 16:41

Hej
Vad gott det set ut med egna odlade rotfrukter och grönsaker. Det är gott.
Ha en fin kväll min länkvän.

Vänliga hälsningar från din eviga snälla omtänksamma länkvän.

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards