Direktlänk till inlägg 15 september 2007

I dag kommer barbarnen

Av Ulla-Britt - 15 september 2007 11:30

Hejsan vänner i dag är det lördag och Håkan jobbar hela helgen.Jag sitter och väntar på att barnbarnen sk komma.Dom ska få sova över hos oss för föräldrarna ska på 40 årskalas.

Det är ganska kul när dom sover över för då hinner man umgås lite bättre.

Dom är ju inte så små längre Oskar har börjat trean och Lovisa är första klassare.Nu är det mycket spel och saker vid datorn som dom vill hålla på med.Så jag har fullt upp med att hjälpa till så det går rätt till med knapparna.Båda är lika ivriga på spel.

På kvällen brukar jag läsa saga för det tycker dom är mysigt och så blir dom lugna.Dom kan ju läsa själva men det här vill dom ha kvar ännu.

Så den här helgen kommer bara att flyga i väg.

Må så gott mina vänner kram från


 
 
Ingrid

Ingrid

16 september 2007 14:29

Hoppas ni fick en riktigt trevlig helg med barnbarnen. Jag är alltid avundsjuk på de som har sina barnbarn nära. Mina är så långt borta, så dem har jag egentligen aldrig fått lära känna. Och nu är de snart vuxna.
Ha det så gott Ulla-Britt! Kram

http://dagbok.stenstugu.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla-Britt - 30 april 2010 15:27

I dag har vi haft fint väder med sol men det ska bli sämre till kvällen har dom sagt I år har jag inte tagit fram trädgårsmöblerna till sista April som jag brukar. Det är ca 14 dagar senare med allt i år så jag väntar lite med det tills värmen ko...

Av Ulla-Britt - 16 april 2010 15:21

I dag var jag inte så pigg som jag hoppas på det var väl för att det blev sent hos mamma i går. Men nu har jag hjälpt henne med deklarationen och räkningar det är skönt att ha det gjort.   Fick för mig att jag skulle kolla garderoben och det känd...

Av Ulla-Britt - 13 april 2010 20:11

Det har varit en hel del pyssel till mina barnbarn igen. Barnen hade lov i förra veckan och då fick Oskar komma och sova över i två dagar.Då passade vi på att göra  ett gosedjur som vi sett på en garnsida. Den som var på bilden var virkad men jag...

Av Ulla-Britt - 5 april 2010 11:01

Nu är det sista dagen av påsken och det känns bra. Det har varit mycket trevligt med god mat och härliga människor att umgås med. Vädret har blivit vintrigt igen det snöar för fullt hos oss. Men jag tror det kommer att smälta bort ganska fort i...

Av Ulla-Britt - 1 april 2010 16:07


Här går det undan det är redan 1 april. Mycket har hänt sedan jag sist skrev Nu har jag varit till ögonläkaren. Hon var mycket bra och berättade hur det var med mina ögon.Först sa hon att jag var väldigt torr igen och det var bara att börja smö...

Ovido - Quiz & Flashcards